איך בונים נהלים לניהול לקוחות?
כל עסק חייב כללים ונהלים מנחים וקבועים מראש כחלק מהפן המקצועי של העסק. גם המכון שלך מחייב הערכות מראש וכתיבה נהלים בצורה מסודרת וברורה. אז הגיע הזמן לרשום נהלים, ולשלוח אותם ללקוחות הקיימות והחדשות שיצטרפו בעתיד.
תתחילי בלשאול את עצמך שאלות:
* ביטולים ואיחורים – כמה זמן עליהן להודיע מראש? מה קורה במצב של איחור? כמה זמן איחור ניתן לספוג וכמה זמן איחור ייחשב כתור מבוטל? האם ישולם קנס במידה ומתבטל?
* כניסה עם חברה/ילדים – האם את נותנת אפשרות להגיע עם אדם נוסף או שהדבר גורם להסחת דעת שלך ושל הלקוחה וגוזל חלק ניכר מהטיפול?
שאלת הכניסה עם אדם נוסף היא שאלה חשובה שצריך לתת עליה את הדעת בעיקר בזמן שהקורונה מרחפת באוויר.
המשיכי לשאול את עצמך שאלות שבאמצעותן תצרי קובץ נהלים שיכלול את כל הנושאים החשובים לך (נוהל איחורים, ביטולים, אמצעי תשלום, זמני קביעת תורים, שעות עבודה ועוד…).
ואת, בעלת עסק יקרה, שמרי והקפידי על ניהול יומן מסודר✏️
תשקלי לשלוח תזכורת לתור 24 שעות לפני – אולי תאמצי שיטה זו ותמנעי מאי נעימויות.
תלי שלט של הנהלים בעסק שיהיה מול עיני הלקוחה.
החליטי עם עצמך במקרה ולקוחה לא עומדת בנהלים – כיצד את מגיבה ומתנהלת מולה (האם את ממשיכה לקבל אותה או מסתפקת בהערה ובודקת אם המקרה יחזור בשנית)?
אך הכי חשוב – לעשות כל צעד בצורה מכובדת ונעימה ♡
בהצלחה,
טל חנו, מנהלת נייל סטודיו עפולה והעמקים